ekrany komputerów

EDIT: REJESTRACJA NA SZKOLENIE ZOSTAŁA ZAMKNIĘTA

Zapraszamy pracowników dydaktycznych i naukowo-dydaktycznych WZ UŁ do udziału w warsztatach poświęconych zastosowaniu narzędzi AI w pracy dydaktycznej.

PROGRAM:

Moduł 1: Wprowadzenie do narzędzi generatywnej AI w dydaktyce akademickiej (90 minut)

Zakres tematyczny:

  • Przegląd podstawowych narzędzi GenAI: Copilot, ChatGPT, Gemini, Claude, Perplexity (ze szczególnym uwzględnieniem Copilota).
  • Rejestracja i interfejsy użytkownika.
  • Typy narzędzi i modeli AI przydatnych w dydaktyce (tekst, tłumaczenie, obraz, wideo).
  • Bezpieczne korzystanie z AI - ochrona danych i odpowiedzialne użytkowanie.
  • Weryfikacja informacji i unikanie błędów (halucynacji) generowanych przez modele.

Moduł 2: Projektowanie zajęć i materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem AI (90 minut)

Zakres tematyczny:

  • Tworzenie konspektów i planów zajęć.
  • Praca z plikami tekstowymi i liczbowymi - autokorekta, analiza, streszczanie, formatowanie.
  • Generowanie materiałów graficznych do prezentacji (Canva, DALL·E, Power Point z Copilotem).
  • Tworzenie filmów i klipów edukacyjnych (Sora, Veo, HeyGen – prezentacja możliwości).

Moduł 3: Tworzenie zadań, testów i narzędzi weryfikujących wiedzę studentów (90 minut)

Zakres tematyczny:

  • Generowanie testów, pytań, scenariuszy oceny. Tworzenie case studies z pomocą AI.
  • AI a oceniania i pisania prac - wskazówki oceny samodzielności pisania prac.
  • Przegląd narzędzi do wykrywania tekstów generowanych przez AI (z omówieniem ich ograniczeń).
  • Dobre praktyki w formułowaniu zadań odpornych na nadużycia AI.

Moduł 4: AI w codziennej pracy dydaktyka, narzędzia mobilne, asystenci AI (90 minut)

  • Wprowadzenie do automatyzacji zadań (np. szablony maili do studentów, uczestników konferencji, personalizacja wysyłanych treści).
  • Automatyzacja odpowiedzi na często zadawane pytania studentów.
  • Tworzenie własnych szablonów i asystentów AI.
  • Przykłady wykorzystania AI w pracy promotora (konspekty, struktury prac).
  • Przegląd aplikacji na smartfony pomocnych w pracy dydaktyka.
  • Scenariusze integracji AI w codziennym zarządzaniu czasem i zadaniami.

Moduł 5: Pytania, etyka i refleksja (45 minut)

Zakres tematyczny:

  • Aspekty prawne i etyczne wykorzystywania AI na uczelni.
  • Dobre praktyki w zakresie przejrzystości i odpowiedzialności.
  • Otwarte pytania: zmiany w roli nauczyciela akademickiego, kompetencje przyszłości, od dydaktyka-twórcy do dydaktyka-menagera procesu edukacyjnego.
  • Refleksja nad zastosowaniem AI w nauczaniu - szanse i ograniczenia.

PROWADZĄCY:

Dr Grzegorz D. Stunża, adiunkt w Pracowni Edukacji Medialnej w Instytucie Pedagogiki Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Prezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej (2020-2024). Dwukrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w zakresie edukacji i animacji kultury (2014, 2017) na projekty z pogranicza edukacji kulturalnej i technologiczno-medialnej. Prowadzi podcast i fanpejdż EdFuture.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Warsztaty w formule online na platformie MS Teams.

Limit miejsc: 30 

Terminy: 

7 lipca 2025 r. (poniedziałek)

  • Moduł 1. w godz.: 9.00-10.30
  • Moduł 2 w godz.: 10.45-12.15
  • Moduł 3 w godz.: 12.45-14.15

8 lipca 2025 r. (wtorek)

  • Moduł 4. w godz.: 9.00-10.30
  • Moduł 5. w godz.: 10.45-11.30

Kontakt: Centrum Rozwoju Dydaktyki, Wydział Zarządzania UŁ
Dr Olga Drynia
E-mail: olga.drynia@uni.lodz.pl

EDIT: REJESTRACJA NA SZKOLENIE ZOSTAŁA ZAMKNIĘTA