EDIT: REJESTRACJA NA SZKOLENIE ZOSTAŁA ZAMKNIĘTA
Zapraszamy pracowników dydaktycznych i naukowo-dydaktycznych WZ UŁ do udziału w warsztatach poświęconych zastosowaniu narzędzi AI w pracy dydaktycznej.
PROGRAM:
Moduł 1: Wprowadzenie do narzędzi generatywnej AI w dydaktyce akademickiej (90 minut)
Zakres tematyczny:
- Przegląd podstawowych narzędzi GenAI: Copilot, ChatGPT, Gemini, Claude, Perplexity (ze szczególnym uwzględnieniem Copilota).
- Rejestracja i interfejsy użytkownika.
- Typy narzędzi i modeli AI przydatnych w dydaktyce (tekst, tłumaczenie, obraz, wideo).
- Bezpieczne korzystanie z AI - ochrona danych i odpowiedzialne użytkowanie.
- Weryfikacja informacji i unikanie błędów (halucynacji) generowanych przez modele.
Moduł 2: Projektowanie zajęć i materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem AI (90 minut)
Zakres tematyczny:
- Tworzenie konspektów i planów zajęć.
- Praca z plikami tekstowymi i liczbowymi - autokorekta, analiza, streszczanie, formatowanie.
- Generowanie materiałów graficznych do prezentacji (Canva, DALL·E, Power Point z Copilotem).
- Tworzenie filmów i klipów edukacyjnych (Sora, Veo, HeyGen – prezentacja możliwości).
Moduł 3: Tworzenie zadań, testów i narzędzi weryfikujących wiedzę studentów (90 minut)
Zakres tematyczny:
- Generowanie testów, pytań, scenariuszy oceny. Tworzenie case studies z pomocą AI.
- AI a oceniania i pisania prac - wskazówki oceny samodzielności pisania prac.
- Przegląd narzędzi do wykrywania tekstów generowanych przez AI (z omówieniem ich ograniczeń).
- Dobre praktyki w formułowaniu zadań odpornych na nadużycia AI.
Moduł 4: AI w codziennej pracy dydaktyka, narzędzia mobilne, asystenci AI (90 minut)
- Wprowadzenie do automatyzacji zadań (np. szablony maili do studentów, uczestników konferencji, personalizacja wysyłanych treści).
- Automatyzacja odpowiedzi na często zadawane pytania studentów.
- Tworzenie własnych szablonów i asystentów AI.
- Przykłady wykorzystania AI w pracy promotora (konspekty, struktury prac).
- Przegląd aplikacji na smartfony pomocnych w pracy dydaktyka.
- Scenariusze integracji AI w codziennym zarządzaniu czasem i zadaniami.
Moduł 5: Pytania, etyka i refleksja (45 minut)
Zakres tematyczny:
- Aspekty prawne i etyczne wykorzystywania AI na uczelni.
- Dobre praktyki w zakresie przejrzystości i odpowiedzialności.
- Otwarte pytania: zmiany w roli nauczyciela akademickiego, kompetencje przyszłości, od dydaktyka-twórcy do dydaktyka-menagera procesu edukacyjnego.
- Refleksja nad zastosowaniem AI w nauczaniu - szanse i ograniczenia.
PROWADZĄCY:
Dr Grzegorz D. Stunża, adiunkt w Pracowni Edukacji Medialnej w Instytucie Pedagogiki Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Prezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej (2020-2024). Dwukrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w zakresie edukacji i animacji kultury (2014, 2017) na projekty z pogranicza edukacji kulturalnej i technologiczno-medialnej. Prowadzi podcast i fanpejdż EdFuture.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Warsztaty w formule online na platformie MS Teams.
Limit miejsc: 30
Terminy:
7 lipca 2025 r. (poniedziałek)
- Moduł 1. w godz.: 9.00-10.30
- Moduł 2 w godz.: 10.45-12.15
- Moduł 3 w godz.: 12.45-14.15
8 lipca 2025 r. (wtorek)
- Moduł 4. w godz.: 9.00-10.30
- Moduł 5. w godz.: 10.45-11.30
Kontakt: Centrum Rozwoju Dydaktyki, Wydział Zarządzania UŁ
Dr Olga Drynia
E-mail: olga.drynia@uni.lodz.pl
EDIT: REJESTRACJA NA SZKOLENIE ZOSTAŁA ZAMKNIĘTA